När livet rusar förbi…

Du är precis där du ska vara i livet

Vissa dagar känns det som att livet, och fram för allt själen, snurrar på i en fart som är svårt att hinna med i. Jag har funnit att jag ibland fastnar i tankemönster som jag inte kommer ur. Som äter mig inifrån och inte lämnar mig någon ro. I vissa fall handlar det om ämnen som inte känns bekväma att dela med någon annan, de är för privata eller till och med lite pinsamma när de handlar om till exemper avundsjuka eller missunsamhet. Meditation hjälper mig mycket. Att sitta ner en stund, eller promenera i naturen om det känns mer naturligt för dig. En stilla stund där du styr om dina tankar på rätt väg. En stund när du tänker på vad som egentligen är viktigt för dig, vad du har och vad i ditt liv som inte ska få ta någon plats. Det som stjäl energi låter du gå ut i oändligheten.

Ge dig själv tio minuter då du mjukt upprepar matrat. Samtidigt visualiserar du varje mening.

Jag är stark.

Jag är älskad.

Jag förlåter.

Jag låter gå.

Det är helt normalt att tankarna vandrar iväg, eller att du helt enkelt blir uttråkad. Bry dig inte om det, fortsätt istället att upprepa mantrat om och om igen. Andas djupt och låt den nya känslan uppfylla dig.

Om du under dagen åter finner dig i ditt gamla mönster. Upprepa mantrat igen.

Lämna en kommentar